BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du kickstarte din karriere inden for offentlig administration tæt på direktion og borgmester, hvor der er masser af muligheder for personlig og faglig udvikling? Så bliv kontorelev hos os i Direktionssekretariatet.
Vi tilbyder en 2-årig uddannelse inden for offentlig administration, hvor vi prioriterer høj faglig kvalitet. Vi stræber efter et positivt socialt arbejdsmiljø, med en afslappet atmosfære. Vi værdsætter balance mellem arbejde og fritid og vil sørge for, at du får både solid teoretisk viden og praktisk erfaring, som kan være nyttig i din videre professionelle karriere.
Du kommer til at indgå i vores allerede etablerede elevnetværk for 1. og 2. års elever i administrationen, og du får en dedikeret elevansvarlig, som guider og støtter dig i din uddannelsesperiode.
Uddannelsesperioden begynder den 1. september 2024, og du vil være udlært kontorassistent med speciale i offentlig administration den 31. august 2026.
Elevstillingen er placeret i Direktionssekretariatet, på rådhuset i Haslev. I Direktionssekretariatet er vi 14 dygtige og engagerede medarbejdere med forskellige baggrunde inden for bl.a. jura, kommunikation, udvikling og ledelse. Vi er fysisk placeret i kontorlokaler sammen med direktionen og borgmesteren.
De opgaver, som du kommer til at løse, spænder bredt inden for sekretærfunktion, koordinering og direktions- og byrådsbetjening. Du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor vi møder hinanden med åbenhed, engagement og godt humør. Arbejdsglæden hos er stor – det ses også i trivselsmålinger, hvor vi scorer højt.
Du kommer til at få indsigt i samt løse en lang række af forskellige administrative opgaver:
- Kalenderstyring - planlægning og koordinering af møder
- Modtagelse og telefonbetjening - modtagelse af mødedeltagere, besvarelse af telefonopkald, henvendelser fra borgere, politikere og virksomheder
- Dokumenthåndtering - journalisering, scanning og arkivering
- Posthåndtering - modtagelse og fordeling af fysisk og digital post
- Korrespondance - e-mails og breve til borgere og virksomheder
- Fakturering, regnskab, budgettering og indkøb
- Generel administrativ support til kolleger og ledere, herunder også politikere
Se videoen "Bliv kontorelev med speciale i offentlig administration" her
Vi forventer, at du:
- er åben for et uddannelsesforløb, der stiller krav til dig, og som giver dig mulighed for personlig og faglig udvikling
- har lyst til og interesse for arbejdet i en politisk styret organisation
- har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og samtidig har lysten til at bruge disse evner
- kan tage initiativ og har evnen til at arbejde selvstændigt – ser du en brand så slukker du den, fremfor at vente på en anden måske kommer og gør det
- er ansvarsbevidst og kan overholde deadlines og aftaler
- er ordensmenneske og holder styr på dine ting og opgaver, som du holder styr på din mobil
- er nysgerrig og har lyst til at udforske nye veje, for der igennem at lære nyt
- er positiv, bidrager til det gode arbejdsmiljø og har nemt ved at skabe nye relationer
- er diskret og har evnen til at håndtere følsomme og fortrolige oplysninger
Kontoruddannelsen kan også være dit springbræt til at læse videre til fx kommunom, socialformidler, eller socialrådgiver.
Adgangskrav
En kontoruddannelse kræver, at du før elevansættelsen har bestået en af følgende uddannelser:
- EUX
- HHX
- STX, HTX eller HF inkl. 5 ugers EUS-suppleringsforløb til kontoruddannelsen med specialer
- HG2/HGV/HGS med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer bestået mellem 1. juli 2008 og til og med den 31. juli 2015.
- Er du over 25 år skal du vedlægge en Realkompetencevurdering (RKV).
Er du i tvivl, om du opfylder adgangskravet, kan du altid kontakte ZBC og få en snak om dine muligheder.
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst for kontorpersonale.
Din arbejdstid og løn pr. 1. oktober 2023:
Arbejdstiden er 37 timer om ugen, og månedslønnen for elever under 25 år er 14.933,08 kr. det første år og 15.764,23 kr. det andet år. For elever over 25 år er månedslønnen med aflønning efter trin 13 22.769,25 kr. + pension på 16,68 %.
Den 1. april 2024 kommer der en ny overenskomst, og der varslet lønstigning for bl.a. kontorelever.
Praktik og skoleophold
I din praktiktid skal du deltage i skoleperioder på ZBC i Næstved. Uddannelsen inkluderer desuden en uges studietur til Bruxelles, for at lære om EU. Dit skoleforløb bliver afsluttet med en skriftlig fagprøve, som du efterfølgende skal forsvare ved en mundtlig eksamen. Bøgerne til dine skoleperioder får du udleveret på din arbejdsplads.
Handelsskolen vil lære dig noget om:
- Kommunikation
- Lovgivning
- Politik og økonomi
- Organisation og samarbejde
Som arbejdsgiver vil vi lære dig noget om:
- Politik, strategi, handlingsplaner og indsatser
- Mundtlig og skriftlig kommunikation
- Administration og sagsbehandling gennem en bred vifte af digitale løsninger
- Offentlig økonomi
Ansøgningen
Skriv om dig selv, din baggrund, dine forventninger og hvorfor du lige præcis finder en elevstilling i Direktionssekretariatet interessant – måske i forhold til dine planer for fremtiden.
Ansøgningsfrist: Tirsdag den 7. maj 2024
Ansættelsessamtaler:
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 17. maj 2024.
Brug for flere oplysninger?
Har du spørgsmål om elevstillingen, kan du kontakte:
Stabschef Julie Randrup på tlf. 40219875 eller på e-mail randr@faxekommune.dk
Få mere information om Faxe Kommune på vores hjemmeside: www.faxekommune.dk
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6f34f0f8)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Faxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Faxe Kommune, Frederiksgade, 4690 Haslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6030706