Kontorelev til Center for Beskæftigelse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kontorelev til Center for Beskæftigelse

Er du klar til at tage din karriere i egne hænder?

Vi tilbyder en 2-årig uddannelse inden for offentlig administration, hvor vi prioriterer høj faglig kvalitet. Vi stræber efter et positivt socialt arbejdsmiljø, med en afslappet atmosfære. Vi værdsætter balance mellem arbejde og fritid og vil sørge for, at du får både solid teoretisk viden og praktisk erfaring, som kan være nyttig i din videre professionelle karriere.

Du kommer til at indgå i vores allerede etablerede elevnetværk for 1. og 2. års elever i administrationen.

Du vil også få en dedikeret elevansvarlig på dit arbejdssted, som vil guide dig og hjælpe dig med at lære og vokse under din uddannelsesperiode.

Uddannelsesperioden starter den 1. september 2024 og du vil være udlært kontorassistent med speciale i offentlig administration den 31. august 2026.  

Center for Beskæftigelse

Elevstillingen er placeret i Center for Beskæftigelse, beliggende på Tingvej 7 i Haslev. Center for Beskæftigelse består af 3 afdelinger, og totalt er vi pt. 106 kolleger.

I center for Beskæftigelse løser vi mange forskellige opgaver indenfor beskæftigelsesområdet, og vi løser opgaverne med det udgangspunkt, at flest mulige skal have mulighed for at være tilknyttet arbejdsmarkedet og fællesskaberne på en arbejdsplads. Det gør vi gennem samtaler, vejledning og rådgivning af personer, som i en periode er udenfor arbejdsmarkedet. I disse perioder udbetaler vi også ydelser til en del af de personer, ligesom vi tilbyder uddannelse og opkvalificering, hvis det er relevant.

Når du er  kontorelev i Center for Beskæftigelse vil du være tilknyttet Afdelingen Politik og Administration, men vil – afhængig af dine interesse -  også få opgaver placeret i andre af centerets afdelinger, fx. udbetaling af forsørgelsesydelser.

I Politik og Administration vil du få lov at prøve kræfter med forskellige arbejdsopgaver, da opgaverne i vores afdeling er mange og forskellige. Blandt de opgaver vi løser, og du som kontorelev vil få del i, er;

  • aktindsigter
  • receptionsfunktion
  • administration og sagsbehandling i forhold til procedurer, love, aftale- eller regelgrundlag
  • journaliserings- og sagsstyringsopgaver, herunder elektronisk postfordeling
  • fakturabetaling og opkrævning,
  • refundering af udlæg,
  • udbetaling af tilskud til virksomheder og befordringsudgifter/tilskud for borgere i aktivering
  • betaling, opgørelse og opkrævning af mellemkommunale refusioner

Som kontorelev i Politik og Administration vil du blive del af en sammentømret afdeling, hvor humøret er højt, og hvor der er plads til latter og dårlige jokes. Vi har tradition for at mødes er par gange om året til socialt samvær, hvor vi spiser sammen og hygger os i hinandens selskab. Derudover er der et godt socialt miljø i hele Center for Beskæftigelse, og der er en velfungerende personaleforening i Faxe Kommune, som også tager initiativ til forskellige sociale arrangementer samt den årlige julefrokost.

Se videoen "Bliv kontorelev med speciale i offentlig administration" her

Vi forventer, at du:

  • er forberedt på et uddannelsesforløb, der stiller krav til dig, og som giver dig mulighed for personlig udvikling
  • har lyst til og interesse for arbejdet i en politisk styret organisation (selvom du måske ikke altid stemmer, når der er valg)
  • har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og samtidig har lysten til at bruge disse evner
  • kan tage initiativ – ser du en brand så slukker du den, fremfor at vente på en anden måske kommer og gør det
  • er ansvarsbevidst og kan overholde deadlines og aftaler
  • er ordensmenneske og holder styr på dine ting og opgaver, som du holder styr på din mobil
  • er nysgerrig og har lyst til at udforske nye veje, for der igennem at lære nyt
  • er en teamplayer og bidrager til et godt arbejdsmiljø
  • har interesse for det  sociale område og har lyst til både at modtage og betjene borger i vores reception og at bidrage med udbetaling af ydelser til borgerne.
  • Er talstærk, og har lyst og evne til at navigere i kontoplaner, regnskaber og opgaver med at afstemme og kontrollere ind- og udbetalinger til borgere og leverandører.

Kontoruddannelse kan også være dit springbræt til at læse videre til fx kommunom, socialformidler, socialrådgiver m.m.

Adgangskrav 

En kontoruddannelse kræver, at du før elevansættelsen har bestået en af følgende uddannelser:

  • EUX
  • HHX 
  • STX, HTX eller HF inkl. 5 ugers EUS-suppleringsforløb til kontoruddannelsen med specialer
  • HG2/HGV/HGS med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer bestået mellem 1. juli 2008 og til og med den 31. juli 2015.
  • Er du over 25 år skal du vedlægge en Realkompetencevurdering (RKV). 


Er du i tvivl om du opfylder adgangskravet, kan du altid kontakte ZBC og få en snak om dine muligheder.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst for kontorpersonale.

Din arbejdstid og løn pr. 1. oktober 2023:

Arbejdstiden er 37 timer om ugen og månedslønnen for elever under 25 år er kr. 14.933,08 det første år og kr. 15.764,23 det andet år. For elever over 25 år er månedslønnen med aflønning efter trin 13 kr. 22.769,25 + pension på 16,68%.

Pr. 1/4 2024 kommer der ny overenskomst og der varslet lønstigning for bl.a. kontorelever.

Praktik og skoleophold

I din praktiktid vil du skulle deltage i skoleperioder på ZBC i Næstved. Uddannelsen inkluderer desuden en uges studietur til Bruxelles, for at lære om EU. Dit skoleforløb vil blive afsluttet med en skriftlig fagprøve, som efterfølgende skal forsvares ved en mundtlig eksamen. Bøgerne til dine skoleperioder vil du få udleveret på din arbejdsplads.

Handelsskolen vil lære dig noget om:

  • Kommunikation
  • Lovgivning
  • Politik og økonomi
  • Organisation og samarbejde

Som arbejdsgiver vil vi lære dig noget om:

  • Politik, strategi, handlingsplaner og indsatser
  • Mundtlig og skriftlig kommunikation
  • Administration og sagsbehandling gennem en bred vifte af digitale løsninger
  • Offentlig økonomi

Ansøgningen

Skriv om dig selv, din baggrund, dine forventninger og hvorfor du lige præcis finder en elevstilling ved HR & Løn Afdelingen interessant – måske i forhold til dine planer for fremtiden.

Ansøgningsfrist: 7. maj 2024.

Ansættelsessamtaler:

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler 15. – 16. maj 2024.

Brug for flere oplysninger?

Har du spørgsmål vedr. elevstillingen, kan du kontakte:

Elevansvarlig Anja Elfriede Johansson, tlf. 56 20 33 95 eller mobil 23 26 07 29 eller e-mail ajoha@faxekommune.dk, eller 

Afdelingsleder Susanne Tegtmeier, tlf. 56 20 36 21 eller mobil 21 54 11 03 eller e-mail tegtm@faxekommune.dk

Få mere information om Faxe Kommune på vores hjemmeside: www.faxekommune.dk


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a11ac45c)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Faxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Faxe Kommune, Tingvej, 4690 Haslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6042627

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet