Bliv en del af den nye bogføringsenhed i Faxe kommune.
Faxe kommune er i gang med at etablere en ny fælles bogføringsenhed, der på sigt skal varetage bogføringen for hele Faxe kommune. De første centre starter op pr. 1. oktober 2025 og de øvrige centre med opstart i 2026. Den nye bogføringsenhed bliver en del af Regnskab og Finans, der i dag består af 6 kompetente medarbejdere, hvortil vi pr. 1.oktober 2025 får følgeskab af yderligere 3 kollegaer. Holdet er dog ikke helt fyldt op endnu, hvorfor vi netop søger dig til en spændende stilling i den nye enhed!
Hele teamet er en del af Stab for Økonomi og Teknologi, hvor vi på tværs af færdigheder og enheder arbejder med at servicere, understøtte og rådgive Faxe Kommunes organisation omkring økonomistyring. Vores ambition er, at politikere og ledere skal opleve rettidig og gennemsigtig økonomistyring. Både i den overordnede styring af kommunens budget og regnskab, men også helt derud i det daglige arbejde i mødet med borgerne. Forudsætningen for en god økonomistyring er et stærkt styringsgrundlag og fundament. Derfor søger vi en finanskonsulent, der sammen med de øvrige kollegaer og i tæt samarbejde med de enkelte centre vil være med til, at opbygge og løbende udvikle den nye bogføringsenhed med fokus på, at sikre korrekt bogføring og på at finde nye løsninger til, hvordan man kan effektivisere fakturahåndteringen via digitale løsninger.
Som finanskonsulent skal du bl.a. være med til at varetage en stor del af kommunens fakturaer, opkrævninger, udbetalinger og statusafstemninger. Du vil i stillingen have rig mulighed for at sparre med kollegaer, der arbejder med samme type opgaver, som dig.
Dit ansvarsområde
Du vil få ansvar for eget bogføringsområde, som kan dække et eller flere centre og institutioner. Din opgaver vil omfatte alt hvad der vedrører bogføring herunder
- bogføring af kommunens fakturaer i KMD Opus
- omposteringer
- udgiftsbilag
- fakturering
- afstemninger af kommunens statuskonti
- automatisere og standardisere fakturahåndteringen
- oprettelse af udgifts- og betalingsplaner
- mellemkommunale afregninger og opkrævninger
- kontroller og opfølgning på kommunens retningslinjer
- løbende opfølgninger med centrene omkring bogføring samt styrke samarbejdet på tværs
På nogle opgaver vil du være tovholder og stå for at få opgaverne fulgt til dørs sammen med dine kollegaer.
Din hjemmebase vil være i Regnskab og Finans her i Frederiksgade i Haslev, hvor du sammen med mere end 20 andre gode kollegaer i Stab for Økonomi og Teknologi vil være med til, at udvikle det gode arbejdsfællesskab – både fagligt og organisatorisk, men også kollegialt og socialt.
Som kollega hos os kan du regne med
- Tæt samarbejde og sparring med andre erfarne økonomimedarbejdere og -konsulenter
- En arbejdsplads i en stab, hvor vi har fokus på digitalisering og automatisering af arbejdsprocesser
- At vi arbejder i selvstyrende teams, der giver masser af inddragelse og indflydelse
- En hverdag, hvor der er højt til loftet, og hvor din mening bliver hørt og taget seriøst
- En arbejdsplads, hvor vi er fleksible omkring måden, vi arbejder på omkring hjemmearbejde, mødekultur, opgaveplanlægning og samarbejdsformer
- En uhøjtidelig arbejdsplads med plads til humor, hvor trivsel og faglighed danner rammen for vores arbejde med tid til det sociale
- Du har et grundlæggende godt kendskab til den kommunale regnskabs- og økonomiopgave
- Du har erfaring med fakturahåndtering, i KMD Opus
- Det er en fordel hvis du er stærk i Excel
- Du drives af høj faglighed og er interesseret i udvikling af arbejdsgange og digitaliseringens muligheder
- Du er initiativrig, ansvarlig, udadvendt og nysgerrig og er hverken bange for at komme med spørgsmål eller ideer – også ind i det sociale fællesskab
- Din erhvervsmæssig baggrund kan med fordel være med erfaring fra lignende stilling i det offentlige, gerne i kommunalt regi.
- Har relevant uddannelsesbaggrund og forståelse for arbejdet i den kommunale økonomi/regnskabsafdeling Du kan enten have en mellemlang eller videregående uddannelse med fokus på økonomi, økonomifagligt uddannet HK’er eller noget lignende. Det vigtigste er at du brænder for den kommunale økonomiopgave.
Vi er en fleksibel arbejdsplads med flekstid og mulighed for hjemmearbejde op til to dage om ugen. Vi værdsætter dog også fysisk tilstedeværelse for at vedligeholde det sociale og faglige miljø i afdelingen.
Når du søger jobbet
Ansøgningsfristen er onsdag, den 20. august 2025.
Der vil blive afholdt samtale mandag d. 25 august 2025 og en evt. anden samtale vil blive afholdt den 27. august 2025. Med henblik på ansættelse pr. 1. oktober 2025.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte regnskabschef Thilde Nestved på tnest@faxekommune.dk eller på 2164 5905
Fakta:
Din arbejdsplads bliver i Haslev i gåafstand fra Haslev Station. Rejser du med tog, er rejsetiden fra København til Haslev ca. 45 min. Kommer du i bil, ligger Haslev 6 km fra Sydmotorvejen/Køgebugtmotorvejen. Vi har parkeringspladser ved rådhuset, hvor der også er pladser til opladning af elbiler.
Faxe Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Læs evt. mere om Faxe Kommune på hjemmesiden Faxekommune.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Faxe Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Faxe Kommune, Rådhuset, Frederiksgade, 4690 Haslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3c6469a1-3c04-4037-9d34-8917a8ec9437