Lønkonsulent med flair for god service og høj kvalitet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvis du får smil på læben af at rådgive ledere i spørgsmål om løn, ferie, ansættelser og meget mere, navigerer hjemmevant i lønsystemer og har lyst til at blive en del af et velfungerende team, så har vi jobbet du leder efter.

Direktionen ønsker at forbedre vilkårene for vores ledere ved at aflaste dem for en del af de administrative opgaver. Det betyder, at vi her i foråret opruster med 2 lønkonsulenter til lønteamet og 1 jurist til jurateamet. Opgaveløsningen er p.t. meget decentral, men det er hensigten, at hjemtage en del af lønopgaven og dele af den personalejuridiske understøttelse til den centrale HR-funktion formentlig i sidste halvår af 2024. Vi udvider derfor vores team af Lønkonsulenter fra 5 til 7 for at styrke vores rådgivning og support af ledere, den daglige personaleadministration og samarbejdet med de faglige organisationer. 

Vi søger dig, der har erfaring indenfor løn- og personaleområdet, og som har lyst til et spændende job, hvor du både kan styrke lønteamet fagligt og socialt og løbende være med til at udvikle faglige løsninger. 

Om stillingen
Stillingen er forankret i HR, som er en stab under kommunaldirektøren. Afdelingen leverer en bred vifte af ydelser, bl.a. løn, organisationsudvikling og personalejura. Som lønkonsulent bliver du en del af HR’s lønteam, hvor du i tæt samarbejde med fem gode kollegaer løser kommunens HR og løn-opgaver. Du refererer til teamlederen for lønteamet, og din arbejdsplads er Frederiksgade 9 i Haslev.

Vi samarbejder på tværs af opgaver og faggrænser. For at varetage stillingen er det særligt vigtigt med løn- og personaleadministrativ erfaring indenfor det offentlige/ kommunale område, ligesom der vil blive lagt vægt på erfaring med brug af KMD OPUS.

Vores samarbejdsform er tæt og uformel, og den kollegiale sparring er præget af åbenhed og et ønske om at bistå hinanden bedst muligt i hverdagen. Vi benytter os meget af hinandens erfaringer, specialviden og forskellige baggrunde/uddannelser, så vi opnår den bedste kvalitet i vores opgaveløsning. 

Dine opgaver vil bl.a. bestå af følgende:
Du bliver kontaktperson for et antal institutioner/afdelinger og kommer til at bistå kommunens ledere med:

  • Ledelsesrådgivning og -sparring om løn- og ansættelsesvilkår, herunder udarbejdelse af konkrete lønoplæg
  • Fortolkning og rådgivning i overenskomstforhold, aftaler og regler på det kommunale arbejdsmarked
  • Besvare henvendelser om løn, ferie- og barsel fra medarbejdere og ledere
  • Udarbejdelse af ansættelseskontrakter.
  • Oprettelse og vedligeholde stamdata i KMD OPUS
  • Hjemtagelse af refusion (sygdom, barsel m.m)

Du vil også komme til at arbejde med én eller flere tværgående opgaver, og der vil også være overlap med både drifts- og udviklingsopgaver. Eksempel på tværgående opgaver kan være:

  • Introduktion og onboarding af nye ledere i deres personaleadministrative opgaver, årshjul m.m
  • Undervisning af ledere 

Derudover vil der løbende foregå udvikling af de opgaver lønteamet løser. For eksempel er det hensigten at lønteamet på lidt længere sigt skal skulle kunne varetage rådgivning på det personale juridiske område i de "lettere" problemstillinger. Opgavebeskrivelsen ovenfor er derfor ikke udtømmende, og du vil altid kunne indgå i opgaver inden for enhedens samlede opgavefelt.

Vi forventer at du:

  • Har erfaring fra det offentlige arbejdsmarked, gerne indenfor region eller kommune
  • Har kendskab til de kommunale overenskomster og lønstrukturer
  • Har erfaring i brug af KMD OPUS eller lignende
  • Har en anerkendende tilgang til tværfagligt samarbejde og er en udpræget teamplayer, som også mestrer at arbejde selvstændigt, struktureret og kan prioritere egne opgaver
  • Kommunikerer sikkert både skriftligt og mundtligt
  • Har en positiv og smittende energi og trives i en hverdag, der indeholder en kombination af drift og udvikling

Vi tilbyder:

  • En spændende stilling i et lønteam. Du vil opleve stor variation i arbejdsopgaverne, ligesom der vil være tilbagevendende opgaver i forbindelse med lønkørsler. 
  • Tæt teamsamarbejde og sparring med erfarne og gode kollegaer, som sammen tilrettelægger og løser opgaverne
  • Bred kontaktflade på tværs af kommunen
  • Målrettet tilgang til vores fælles opgaver og en ambition om at levere de bedste ydelser til alle
  • Systematisk introduktion 
  • Flekstid samt en fleksibel tilgang til hjemmearbejde efter aftale

Yderligere oplysninger
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillinger er på fuld tid og tiltrædelse pr. 1. april 2024, eller efter aftale.

Få mere information om Faxe Kommune på vores hjemmeside: www.faxekommune.dk eller kontakt teamleder Keld Nielsen på telefon 21 84 58 94 eller HR-chef Jonas Hansen på tlf. 24 84 93 54 for yderligere oplysninger

Du søger stillingen, ved at trykke på "Søg stillingen". Udfyld formularen, og vedhæft udover din ansøgning, CV og relevante bilag, f.eks. eksamensbeviser mv.

Ansøgningsfristen er 12. februar 2024.                

Vi forventer at afholde samtaler den 26. februar og evt. anden samtale den 28. februar 2024.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=199499f3)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Faxe Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Faxe Kommune, Frederiksgade, 4690 Haslev

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5975560

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet